OPEN

Regio Business Controller

VOORUITSTREVENDE, DATA GEDREVEN BUSINESS CONTROLLER DIE MET FRISSE ENERGIE EN VERNIEUWENDE INITIATIEVEN ACTEERT ALS ESSENTIËLE SCHAKEL TUSSEN FINANCE EN HET PRIMAIRE PROCES

 

POSITIE

Als Regio Business Controller ben je dé finance businesspartner voor de regio Den-Haag / Rotterdam en omstreken en tevens lid van het regio MT. Je acteert als financiële vraagbaak voor het werkgebied en hebt een breed scala aan contactpersonen en interne belanghebbenden. Hierdoor werk je zéér hybride op verschillende werkplekken in de regio, het servicekantoor in Vianan (nabij Utrecht) en vanuit huis en leer je veel nieuwe mensen kennen. Functioneel en operationeel val je onder de verantwoordelijkheid van de Regio Directeur, maar hiërarchisch onder de Teamlead Regio Business Control in Vianen. Hier vinden ook de centrale finance/business control overleggen met je vijf collega Regio Business Controllers en twee centrale Business Controllers plaats. Met jouw nieuwe initiatieven en meer data gedreven inzichten creëer je meerwaarde in regio en acteer je als verbinder tussen finance en de business. 

VOORWAARDEN

  • Vast bruto jaarsalaris circa € 80k (incl. vakantiegeld) o.b.v. een 36-urige werkweek; inschaling afhankelijk van ervaring, senioriteit en conform CAO Kinderopvang; een 40-urige werkweek met arbeidsvoorwaarden naar rato (circa € 90k) is bespreekbaar
  • 8% vakantiegeld, 4% vaste eindejaarsuitkering, 26 vakantiedagen (o.b.v. 36 uur p/w), deelname aan pensioenfonds Zorg & Welzijn
  • Er wordt een elektrische leaseauto, een laptop en een smartphone ter beschikking gesteld
  • Positie waarin je op verschillende locaties en vanuit huis kan werken, veel nieuwe contacten opdoet en een essentiële schakel bent tussen de business (het primaire proces) en het MT
  • Ambitieuze werkomgeving in dynamische, sterk veranderende organisatie met mooie groeidoelstellingen en waar nieuwe initiatieven worden aangemoedigd
  • Indien je zelf kinderen hebt, korting voor kinderopvang bij Partou
  • Persoonlijke groei middels diverse (online) trainings- en ontwikkelingsmogelijkheden
  • Echte business control positie, acterend als verlengstuk vanuit finance naar de operatie/het primaire proces
  • Deze positie maakt onderdeel uit van het regio MT

BELANGRIJKSTE TAKEN & VERANTWOORDELIJKHEDEN 

  • Optreden als financieel sparringpartner en adviseur voor de directie, het regio MT en de Operationeel Managers
  • Opstellen van diverse financiële en niet financiële rapportages en het maken van scherpe analyses, waarmee alle belanghebbenden in de business inzicht krijgen in de performance (o.a. bezettingsgraad, verzuim, inzet van personeel)
  • Verbeteren, standaardiseren en optimaliseren van de financiële informatievoorzieningen
  • Actief deelnemen in besluitvormingsvraagstukken doordat je financiële gegevens oplevert, waaronder investeringsanalyses, budgetten en forecasts
  • Vertalen van (financiële) cijfers in praktische stuurinformatie en adviezen voor locatiemanagers en optreden als vraagbaak
  • Verzorgen van diverse (finance) trainingen en voorlichtingen voor operationeel management
  • Initiëren van verbeteringen en optimalisaties en het hiermee bewaken van het centrale beleid, met oog voor de lokale cultuur en het karakter van de locatie
  • Samen met de Regio Directeur verantwoordelijk voor het opstellen en monitoren van de forecast en de budgetten
  • Signaleren van kansen en risico’s binnen de regio

PROFIEL 

  • Afgeronde financiële of bedrijfseconomische opleiding op HBO of WO niveau
  • Concrete werkervaring opgedaan als (Business) Controller binnen het bedrijfsleven; ervaring in een omgeving met een externe aandeelhouder is gewenst
  • Ervaring binnen de zakelijke dienstverlening, de uitzendbranche, retailorganisatie of een omgeving met meerdere locaties/vestigingen geniet de voorkeur, maar is niet noodzakelijk
  • Uitstekend analytisch en conceptueel inzicht om totale processen te overzien, maar tevens scherp oog voor detail in de signalering van eventuele kansen, knelpunten en/of verbeteringen
  • Nieuwsgierige, ondernemende instelling, eigen initiatief en denken in oplossingen
  • Overtuigende persoonlijkheid met gunfactor die in staat mensen met elkaar te verbinden; sensitief in de omgang met een breed scala aan belanghebbenden
  • In staat het belang van finance te vertegenwoordigen én over te brengen in de business; hierbij passen competenties als communicatieve vaardigheden, sensitiviteit, verbindingskracht, toegankelijkheid, goed kunnen luisteren en de juiste vragen stellen
  • In bezit van excellente Excel en PowerPoint vaardigheden; ervaring met Anaplan zou een mooie extra zijn 

PARTOU

Ieder kind spelenderwijs voorbereiden op de toekomst, dat is de missie van Partou. Kinderen vormen de wereld van morgen en hebben allemaal het recht om zich zo optimaal mogelijk te ontwikkelen. Partou is de onbetwiste marktleider in Nederland en staat voor het bieden van professionele, veilige én inclusieve opvang die bijdraagt aan de ontwikkeling van kinderen. De organisatie biedt dagopvang, peuteropvang en naschoolse opvang voor kinderen van 0 tot 13 jaar in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Partou biedt dagopvang en buitenschoolse opvang aan ruim 80.000 kinderen. Er zijn in Nederland ruim 800 locaties waar 10.000 bevlogen pedagogische professionals werken. De organisatie wordt ondersteund door Waterland Private Equity.

SOLLICITEREN

Indien je interesse hebt in deze vacature, dan ontvang ik graag je CV. Daarnaast ontvang ik graag een korte, informele toelichting van een alinea (circa 10 – 15 regels) waarin je op informele wijze de koppeling maakt van wat je aantrekkelijk/uitdagend vind aan de functie en welke ervaring je daarvoor meeneemt. Let op: een officiële sollicitatiebrief is niet nodig

Ik kijk uit naar je reactie, waarvoor alvast mijn dank!

partou-logo-gradient-rgb-copy

Partou

Regio Business Controller

Vacature gegevens
HBO, Post-HBO, WO
Hybride, Vianen, Zuid-Holland
Vast